Informació Econòmica

La informació econòmica la dividim en tres seccions: Oferta; Demanda; i Sèries Temporals. Les dades de que disposam permeten fer multitut d'estudis tant de secció transversal com temporal. Amb el temps hi anirem afegint nous mapes, gràfics i taules de dades.

Per aconseguir tota aquesta informació hem hagut de rastrejar servidors de preus d'hotel per internet i paral·lelament aplicar eines basades en els Sistemes d'Informació Geogràfica. Tot plegat ens ha permès donar un salt qualitatiu en la informació obtinguda. Mostram exemples del potencial que té tota aquesta informació.

 

Oferta

Al menú Oferta trobam informació dels hotels, com la ubicació i els preus mitjans que ofereixen. Hem creat dades agregades per tenir una primera informació de les diferències entre els diferents països que participen a l'estudi. Més endavant inclourem els resultats obtinguts a partir de la aplicació del mètode de preus hedònics.

 

Ubicació i Dades Estàtiques dels Hotels

Hem incorporat diferents mapes que ens mostren la ubicació de tots els establiments turístics que tenim a la nostra base de dades. Aquests mapes ens donen una idea visual de la magnitut d'estudis que podrem dur a terme.

   
1 star2 star3 star
4 star5 starno catalogats

 

Estudis de Preus

Un dels avantatges de tenir les dades geolocalitzades és que podem fer ús d'agregats de dades a diferents nivells . La informació atòmica de que disposam és el preu per habitació i dia.

Oferim exemples dels diferents tipus d'agregació de dades amb els que estam treballant:

  • Mitjanes de preus per hotel a partir dels preus dels diferents tipus d'habitació que proporcionen.
  • Mitjanes de preus geogràfics (reunits en localitats, regions o països).
  • Mitjanes de preus per categoria de l'establiment turístic.
  • Mitjanes de preus per altres tipus d'associacions.

El menú Distribució per categoria i país mostra un exemple híbrid d'agregació d'hotels per països i categoria. El menú Preus per categoria i país ofereix els resultats obtinguts a una mostra de paquets de reserves de 3 díes amb entrada el 18 de juliol i sortida el 21 de juliol de 2014. Per fer aquest estudi s'han consultat un total de 77.529 tipus d'habitació diferents distribuides entre 24.952 hotels ubicats a 17 països amb accès a la Mediterrània. Amb el temps anirem afegint mostres d'altres dates.

 

sense catalogar1 estrella2 estrelles

  

Demanda

Al menú Demanda trobam informació referent a la valoració que fan els clients dels establiments turístics que han visitat.

Valoració dels Clients

Els gràfics de dispersió ofereixen informació entre la relació que hi ha entre la valoració del servei rebut que fan els turistes (eix x) i el preu que han pagat (eix y). Als gràfics feim una distinció visual de la categoria de l'hotel (color del punt) per diferenciar la qualitat del producte.

    
albàniachiprecroàcia 

 

 

Sèries Temporals

Les sèries temporals ens permeten conèixer l'evolució del preu al llarg de l'any. Hem fet l'estudi recopilant tota l'oferta de llits a hotels i altres establiments turístics entre dia 1er d'abril i el 31 d'octubre de 2013. Per fer aquest estudi s'ha triat una regió turística per país, hem donat preferència a regions insulars, i s'han fet servir un total de 3.3 millons de registres de preus per dibuixar els gràfics que mostram. Al futur es prevèu incorporar noves regions.

Les gràfiques del menú Series Temporals ens ajuden a conèixer el comportament del producte a les diferents zones i fer una comparativa entre elles. 

    
durrespaphossplitcity 

 

Estacionalitat

Observant la forma que té el gràfic de cada regió podem extreure una ràpida conclusió de si la zona és altament depenent de l'estacionalitat o no i a quina part de l'any es situa la temporada alta.